مقاله بررسي عوامل موثر بر پذيرش مصرف کنندگان براي محصولات خاص | WORD
روش نمونهگیری تصادفی ساده از 303 پاسخگو از میان خریداران سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در بهمن سال 1390 جمعآوری شده است. نتایج حاصل از تخمین رگرسیون نشان میدهد عواملی چون، درآمد مصرفکنندگان، داشتن فرزند زیر 5 سال، شاخصهای آگاهی از ویژگیهای محصول، برچسب اطلاعات محصول و نیز کیفیت اثر مثبت و معنیداری در احتمال پذیرش و تصمیم به خرید محصولات خاص داشتهاند و تحلیل نهایی براساس اثرات نهایی صورت پذیرفته است.
مقاله ارزيابي نقش و تاثير کيفيت خدمات الکترونيکي، کيفيت کلي خدمات و رضايت مشتري بر فرايندتصميم گيري خريد مصرف کنندگان درخريدهاي آنلاين | WORD
یت ها به منظور ارائه کیفیت خدمات ممتاز به مشتریان، ابتدا باید به این نکته پی ببرند که مشتریان چگونه خدمات آنلاینی که به آنها ارائه می شود را درک و ارزیابی می کنند . در این پژوهش، به بررسی نقش و تأثیر برخی ابعاد کیفیت خدمات الکترونیکی، کیفیت کلی خ دمات و رضایت مشتری بر فرآیند تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان در خریدهای آنلاین در ایران، پرداخته شده است . داده های به دست آمده از تحقیق بر روی 229 مصرف کننده آنلاین، جهت تست مدل تحقیق بکار گرفته شد .
مقاله تعيين نوع تصميمگيري غالب براي خريد در انواع سبکهاي روان نگاشتي والس (برخوردار از منابع کم ) | WORD
گران، معتقدان و تلاشکنندگان برای بقا با روش پیمایشی مورد بررسی قرار گرفته است و در نتیجه مشخص شد نوع غالب تصمیمگیری مصرف کنندگان در سبک زندگی تلاشگران، تصمیمگیری گسترده و در سبک زندگی معتقدان، تصمیمگیری محدود میباشد ولی بین انواع تصمیمگیری در دو سبک زندگی سازندگان و تلاش کنندگان برای بقا تفاوت قابل ملاحظهای وجود ندارد و لذا این دو سبک از تمام چهار روش تصمیمگیری خرید به یک اندازه استفاده مینمایند.
مقاله درگيري ذهني مصرف کننده و تصميمگيري خريد (مطالعه موردي: تلفن همراه) | WORD
اه به عنوان محصول مورد بررسی انتخاب شده بنابراین محدودیت تعمیم دهی یافتههای پژوهش به دیگر طبقات محصول وجود دارد. در نظر نگرفتن متغیرهای تعدیلکننده که علت اصلی آن افزایش پیچیدگی مدل و محدودیت زمانی بوده است، دیگر محدودیت تحقیق حاضر میباشد. مدیران و بازاریابان میتوانند ابعاد درگیری ذهنی موثر بر خرید مشتریان را شناسایی کنند و با افزودن یا تاکید بر ویژگیهای خاص پیشنهادی، احتمال خرید محصولات توسط مصرف کنندگان را افزایش دهند.
مقاله ارزيابي تاثير تصوير ذهني ادراک شده مصرف کنندگان از شرکت بر تعميم نام تجاري | WORD
ند، در این پژوهش مورد ارزیابی قرار می گیرد. روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است.
نتایج تحقیق نشان می دهد که تصویر ذهنی از شرکت هم بر کیفیت ادراک شده از محصولات و هم بر تناسب ادراک شده بین محصول جدید و نام تجاری مادر، تأثیر می گذارد که این دو عامل در نهایت تأثیر مستقیم بر گرایش به تعمیم نام تجاری دارند. همچنین کیفیت ادراک شده از محصولات بر تناسب ادراک شده بین محصول جدید و نام تجاری مادر تأثیرگذار م یباشد.
مقاله بررسي عوامل و نتايج رفتار هاي فرانقشي مشتريان خدمات | WORD
ستان فارس به عنوان نمونه در سه ماهه سوم سال 1390، با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده مورد بررسی قرار گرفته است. جمعآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه انجام شد و متغییرهای مدل با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون و نرم افزار spss مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج آزمون تجربی بیان میکند که مدیریت رفتار فرانقشی مشتری به اندازه کارمندان مهم است و همچنین سازمان مجبور است احساسات منفی مشتریان را برای رفع رفتار مخرب مشتری مدیریت کند.
مقاله بررسي تاثيرات شايستگي نام تجاري بر وفاداري مشتريان دو بانک ملي ايران ( دولتي ) و بانک پارسيان ( خصوصي ) | WORD
مشتری، وفاداری مشتریان ، افزایش توصیه شفاهی و کاهش رفتارهای متغیر توسط مشتریان راضی و متعهد در اجتماع دار د . این مقاله به بررسی مفهوم شایستگی نام تجاری و اهمیت آن و اینکه تعهد ، رضایت و در نتیجه وفاداری مشتریان چه نتایجی برای شرکتها در برخواهد داشت ،می پردازد و در نهایت ، راهکارهایی برای ارائه خدمات بهتر و کسب وفاداری مشتریان ارائه شده است . اطلاعات تحقیق با روش پیمایشی گردآوری شده و با روش همبستگی (روش معادلات ساختاری) بررسی شده است .
مقاله فناوري توزيع داده ها به روش مگا و سامانه هاي پشتيباني از تصميم | WORD
ین نمایند استفاده به عمل آید . در این رابطه دانشمندان توانسته اند با استفاده از تکنیک توزیع داده به روش مگا صحت یادگیری مرحله مدل سازی DSS رابهبود دهند . این تکنیک از دو ابزا ر یادگیری بهره می برد که عبارتند از شبکه توزیع معکوس و شبکه بیز . در این بررسی موضوعی تصمیمات مختلف تجاری در رابطه با پمپ بنزین ها بررسی شده است ونتایج نشان می دهند که تکنیک توصیه شده با استفاده از تجارب و داده های خیلی محدود می تواند پیش بینی صحیح و دقیق را افزایش دهد.
مقاله نقش حوزههاي سازماني در مديريت تکوين محصول جديد (با رويکرد صنايع خودرو سازي ايران) | WORD
y;اند. با در نظر گرفتن این خلا، مقاله حاضر با هدف بررسی نقش بخشهای مختلف شرکت در فرایند توسعه محصول جدید و مدیریت این فرایند نوشته شده است.
در ضمن بررسیهای انجام شده از نقش حوزههای مختلف در فرایند توسعه محصول جدید، مدلی نیز ارائه شده است که نقش وظایف مختلف سازمانی را در توسعه محصول جدید به صورت یکپارچه به هم پیوند میزند. یکپارچگی مدل و لحاظ نمودن همهی حوزههای سازمانی موضوعی است که در تحقیقات پیشین به آن پرداخته نشده است.
مقاله جايگاه يابي يک محصول در صنعت لوازم خانگي با استفاده از تکنيک نقشه ادراکي مصرف کنندگان | WORD
نده را به سمت جایگاهی که خود تعیین نموده، سوق دهند. تحقیقات نشان داده است که کلید تعیین جایگاه محصول، درک مناسب از ابعاد و شاخص هایی است که مصر فکننده از آ نها استفاده م یکند تا برنامه بازاریابی رقبا را ارز شگذاری کرده و تصمیم به خرید بگیرد. روش های متفاوتی برای تعیین جایگاه یک محصول وجود دارد. در این تحقیق سعی گردیده با تکیه بر مفاهیم بنیادی علم بازاریابی، نحوه تعیین جایگاه یک محصول با استفاده از تکنیک Perceptual Map، به اجمال توضیح داده شود.