مقاله بررسي عوامل موثر بر پذيرش مصرف ‌کنندگان براي محصولات خاص

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

بخشی از متن مقاله بررسي عوامل موثر بر پذيرش مصرف ‌کنندگان براي محصولات خاص :


سال انتشار : 1392

تعداد صفحات :33

در این تحقیق عومل موثر بر تصمیم به خرید مصرف­کنندگان خاص در سه گروه عدم استفاده, استفاده کننده اتفاقی و استفاده کننده دائمی و آگاهانه با استفاده از مدل لاجیت رتبه­ای مورد بررسی قرار گرفته است. میوه و سبزی که بصورت ارگانیک, سالم و طبیعی تولید شده و نیاز به بازار خاص یا نیچ دارند بعنوان محصولات خاص در این تحقیق ذکر شده است. شناسایی رفتار مصرف­کنندگان تحت تاثیر عوامل اقتصادی و اجتماعی از اهداف تحقیق حاضر بوده و بدین منظور داده­ها و اطلاعات مورد نیاز از طریق پیمایش­های میدانی, با طراحی و تکمیل پرسشنامه به روش نمونه­گیری تصادفی ساده از 303 پاسخ­گو از میان خریداران سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در بهمن سال 1390 جمع­آوری شده است. نتایج حاصل از تخمین رگرسیون نشان می­دهد عواملی چون, درآمد مصرف­کنندگان, داشتن فرزند زیر 5 سال, شاخص­های آگاهی از ویژگی­های محصول, برچسب اطلاعات محصول و نیز کیفیت اثر مثبت و معنی­داری در احتمال پذیرش و تصمیم به خرید محصولات خاص داشته­اند و تحلیل نهایی براساس اثرات نهایی صورت پذیرفته است.

لینک کمکی