مقاله التعليل في قواعد اللغة العربية | WORD
ی لا یحتاج الیها فی ط ری قتعلیم اللغه العربیه و تعلّمها و بعضا آخر یتفقون مع الفریق الاول ف ی أنّ ت ع ل ی م ال ل غ ه رب م ا لایحتاج الی التعلیل و یکتفی الطالب بالعلل الاولی فی مسیر التعلیم ف ق ط و ل ک ن ع ل ی رأی ه م أنّهناک فرق بین تعلیم اللغه و علم اللغه فاذا نظرنا الی اللغه آعلم فحی ن ئ ذ ن ح ت اج ال ی ال ت ع ل ی ل والاستدلال شأن بقیه العلوم . لهذا أنّ آثیرا من المباحث التعلیلیه تدخل فی ساحه علم اللغه و ع ل ماللغه نظرا الی ماهیته العلمیه یحتاج الی التعلیلات و الادله و البراهین المنطقیه
مقاله نظره علي مقامات الحريري و الحميدي | WORD
متن nx : سال انتشار : 1389تعداد صفحات :16واژه ” مقامه “ از واژه ” مقام “ که در قرآن مجید و نهج البلاغه ذکر شده است، مقامه، مقالـهیا داستانی کوتاه درباره پند و نصیحت یا برای بیان شرحی درباره ی یکی از شهرهای نامـدارضمناً مقاله شامل اشعاری زیبا و ظریف می باشد . در مقامات حریری که در قرن چـهـارم ومقامات حمیدی که در قرن ششم نوشته شده اشعار بسیار زیبایی و شـرحـی دربـاره یشهرهای معروف در آن دوران از جمله : سمرقند و بلخ ذکر شده، و مقامات حمیـدی بـه دوزبان فارسی و عربی نوشته شده است
مقاله دراسة في المسرَح الذِّهني و عناصره في الأدب العربي | WORD
ا،گفتگوى میان آن ها و نزاع یا کشمکش خلاصه نمود . اما عامل آخر که در خلال آن اهداف واغراض نویسنده مشخص مى شود از اهمیت بیشترى در تفهیم نمایشنامه ذهنى برخورداراست. در آثار کلاسیک این نزاع به درون انسان منتقل شده و به صورت نزاع میان وجدان اوو عواطفش یا بین عقل او و وظیف هاش ظهور یافته است.
در نهایت مى توان گفت که توفیق الحکیم، با آثار ذهنى خود توانست نمایش را از ابتذالنجات دهد . ابتذالى که دور ماندن قشر فره نگی و عدم اعتماد برخى دی گر از اقشار جامعه بهاین عرصه مهم ادبى را سبب شده بود
مقاله واشکافي نزاع جنبش الحوثي با دولت يمن و دلائل آن | WORD
ط مقاومت را دنبال می نمایند؟ علیرغمشکست های قبلی از ارتش 700 هزار نفری یمن چرا در ششمین بار حاضر به پذیرششکست نشدند و جانانه مقاومت نمودند؟ خواسته های جنبش الحوثی در یمن چیست؟ چهلو پنج درصد از جمعیت یمن، شیعیان زیدی هستند . این گروه پس از متحد شدن یمنشمالی و جنوبی در 1990 همواره در تنش با دولت مرکزی هستند؟ دلیل این امر چیست؟ واشکافی نزاع در یمن از 2004 تاکنون و جبهه بندی های خاورمیانه ای در دو بستر جبههمقاومت و جبهه سازش و چالش های این دو جبهه در مواضع نفوذپذیر هدف اصلی این مقالهاست .
مقاله المدرسة الرومانسية و المدارس الأدبية الّتي قامت على أساسها و بوحي منهاکـ " مدرسة الديوان و ” مدرسة أبولّو و مدرسة المهجر “ | WORD
تعززت الرومانسیه ذه المدارس الثّلاثه و تبین لنا، ب أنّ الرومانسیه ظهرتفی الأدب العربی المعاصر ٍ کَنقیض للکلاسیکیه و تعد ثوره ًعلى العقل و على الأصول و القواعـدالسائده فی الکلاسیکیه وهی دف ت الخل ّص من سیطره الآداب الإغریقیه والکلاسیکیه ومـنجمیع القیود القدیمه . فجاءت الرومانسیه ل لإهتمام بأدب العاطفه و الحزن و الألم و الجمـال وصدق التجربه و حب الجمال و الحق والخیروالمُثُل العلیاء و تحلیل المواقف الإنسانیه و الإمتـزاجبالطبیعه و الوحده العضویه فی القصیده و الشعر الغنائی
مقاله الغاقه بين الرياضه و المجتمعات الانسانيه | WORD
ن و آماد گى جسمانى قبل از ورزش، و میزانتأثیر آن در سلامت جسم و جلو گیرى آن از بیماری هاى مزمن مانند سرطان سینه، معده،مرى، و پوکى استخوان و مفاصل و ... بیان شده است .و در پایان ارتباط ورزش با اخلاق و نماز و تأثیر متقابل آن ها بررسى شده است . ازمجموع این مقاله نتیجه مى گیریم که، ورزش نه تنها در سلامت افراد تاثیر دارد، بلکه درامور اجتماعى، اخلاقى، معنوى، سیاسى و نظامى و ... تأثیر زیادى دارد، به طورى که بسیارىاز کشورها هزینه هاى زیادى براى این امر مهم و تشویق جوانان به آن، اختصاص مى دهند
مقاله تحليل فنّي علي عينية أبي ذؤيب الهذلي | WORD
وب لکی تبرز مکانه هذهالقصیده الخالده الشهیره بین عیون المراثی و أغرّ القصائد.هذا المقال الذی یکون نقداً تحلیلیاً یدرس الجانب المعنوی و اللفظی فی القصیده، و یفکّک الأجزاء،و یفصل اللوحات الموجوده، و یذکر معالم الجمال فی کلّ لوحه، و یبین الرساله التی أنشدت لأجلها القصیده، کما لایهمل نقد وحده الموضوع و عناصر الجمال و الصور البیانیه و المحسنات البدیعیه. و کمایتوقّع من عنوان الدراسه لم نغص الطرف من عیوب القصیده و هناتها فی اللفظ و المعنی. نرجو أن نکونالمصیبین علی الخیر المنشود
مقاله المفضليات الضّبي | WORD
اذ و الباحث و الطالب إلی ما یحتاجون ه للنظر من هذا المنظار ، وبعباره اخری سنعثرعلی آثارضَالتنا فی طیات اشعارهم.انّ مفردات هذه القصائد مجموعه نفیسه جداً، فهی هیکل الأشعار و ناقله الأحداث و القصص والمواضیع المتنوعه المختلفه، و انّ التشابیه تمثل محورا عظیما فیها أیضا فمنها الغلیظیه القاسیه و الرّقیقهالغیداء بحیث یتطلب دراستها و ستکشف للباحث أمور توصله إلی نتائج أسرع ولو جزئیه و تقریبیه، لأنّطیات الأدب مهما درسناها فهی نتائج شخصیه و لیست مشاعر الشّاعر نفسه.الکلمات الدلیلیه:
مقاله الفيه « نير »و جايگاه آن در بين انواع ادبي | WORD
وره های مختلف تاریخی، امری است کهبر کسی پوشیده نیست . متون ادبی ما دربردارنده اطّلاعات باارزشی از آداب، سنن، فرهنگ واعتقادات هر دوره بوده، مسیر شناخت تحولات فکری، سیاسی و ساختارهای حکومتی آندوره را بر ما هموار و روشن می کند. این پژوهش به معرّفی و بررسی یکی از نسخه هایمی پردازد که از نظر استاد، از « الفیه » خطّی کتابخانه علّامه جلال الدین همایی با عنوانشاهکارهای ادبی در حوزه طنز و سخره ادبی به شمار می آید. مقاله حاضر ضمن معرّفی ایننسخه، به درون مایه و نوع ادبی آن می پردازد.
مقاله اللفظ و المعني | WORD
ل ورد nx کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي nx،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن nx : سال انتشار : 1387تعداد صفحات :13موجز المقاله : ما هی قضیه nx؟ و ما هو أعقد القضایا النقدیه القدیمه؟ و ما هیمذاهب النقاد فی nx؟ و ما هی عقائد الجاحظ و ابن قتیبه و ابن هلال العسکری وقدامه بن جعفر و قاضی عبدالقاهر الجرجانی فی قضیه nx؟