بخشی از متن مقاله نقش برنامههاي شبکه ورزش در ارتقا فرهنگ ورزشي زنان خانهدار منطقه پنج تهران :
سال انتشار : 1394
تعداد صفحات :41
مقدمه و هدف پژوهش: تحقیقات گوناگونی که در این زمینه صورت گرفته, تاثیر مثبت رسانهها و بویژه تلویزیون را بر روی تغییر نگرش و رفتار مردم نسبت به ورزش کردن مورد تاکید قرار داده است. شبکه ورزش نیز که به تازگی تاسیس شده به صورت تخصصی در زمینه ورزش در خدمت اقشار جامعه بوده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش برنامههای ورزشی شبکه ورزش در ارتقا فرهنگ ورزشی زنان خانهدار منطقه پنج صورت گرفته است. روش پژوهش: روش پژوهش به صورت توصیفی- پیمایشی بوده و جامعه آماری آنرا کلیه زنان خانهدار عضو باشگاههای خصوصی منطقه 5 تهران به تعداد 1841 نفر تشکیل میدهند که از این تعداد با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران 317 نفر به روش تصادفی - طبقهای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدهاند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته است. یافتهها: نقش برنامههای ورزشی شبکه ورزش در ارتقا فرهنگ ورزشی زنان خانهدار با میانگین 91/2 و تغییر نگرش آنها نسبت به ورزش با میانگین 60/2 کمتر از سطح متوسط میباشد. همچنین ارتقا ارزشهای فرهنگی در ورزش زنان خانهدار با میانگین 98/2, ارتقا ارزشهای مذهبی با میانگین 97/2, ارتقا هنجارهای فرهنگی با میانگین 03/3, مشارکت در فعالیتهای ورزشی زنانخانهدار با میانگین 99/2 در سطح متوسط است. نتیجهگیری: بین نقش برنامههای ورزشی شبکه ورزش و ارتقا فرهنگ ورزشی زنان خانهدار منطقه 5 تهران برحسب جنس, سن, تعداد فرزند, تحصیلات, میزان تماشای شبکه ورزش, شاغل بودن, میزان اوقات فراغت, هزینه مالی برای ورزش, عضویت مستمر باشگاهی و ورزش کردن به کمک تلویزیون تفاوت معنیداری وجود ندارد؛ اما بین نقش برنامههای ورزشی شبکه ورزش در ارتقا فرهنگ ورزشی زنان خانهدار منطقه5 تهران برحسب و نسبت وضعیت تاهل, تفاوت معنیدار وجود دارد.
