مقاله نقش مدل يادگيري خود راهبر در توسعه کارآفريني از ديدگاه آموزشگران مراکز علمي کاربردي استان آذربايجان غربي | WORD
بطه معنیداری داشتهاند. نتایج حاصل از تأثیر جمعی متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته از طریق رگرسیون چندگانه حاکی از آن است که متغیرهای ایجاد اشتغال و بروز خلاقیت 3/61 درصد از تغییرات متغیر توسعه کارآفرینی را تبیین کرده است. با توجه به نتایج تحقیق پیشنهاد میگردد، آموزشگران با اعمال آموزشهای صحیح، نگرانی دانشجویان را از شکست در راهاندازی یک کسبوکار از بین ببرند تا فارغالتحصیلان با اعتمادبهنفس بیشتر در جهت راهاندازی کسبوکار اقدام نمایند.
مقاله تحليل عوامل فردي و محيطي مؤثر بر توسعه کارآفريني دانشجويان کشاورزي دانشگاه بوعلي سينا | WORD
شهای مختلف پرسشنامه بالاتر از 87/0به دست آمد. نتایج نشان داد بین جنسیت و مقطع تحصیلی با میزان کارآفرینی رابطه معنی داری وجود دارد. همچنین بین تواناییهای فردی دانشجویان ازجمله انعطافپذیری، تلاش و پشتکار، رهبری با میزان کارآفرینی رابطه معنی داری در سطح خطای 01/0 مشاهده شد. همچنین نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون نشان داد که متغیرهایی مانند رهبری گروه، انعطافپذیری، تلاش و پشتکار و مهارت قادرند 41/0 درصد از تغییرات متغیر وابسته کارآفرینی را تبیین کنند.
مقاله مقايسه قدرت دو تئوري رفتار برنامهريزيشده و تئوري شناخت اجتماعي در پيشبيني نيت و رفتار دامداران شهرستان سيرجان در رابطه با رفاه دام | WORD
وهش دامداران شهرستان سیرجان بودند که حجم نمونهای به تعداد 252 نفر به روش طبقهای- تصادفی ساده و خوشهای انتخاب گردید. روایی و پایایی ابزار سنجش، موردبررسی قرار گرفت و اصلاحات لازم انجام شد و سپس دادهها جمعآوری گردید. نتایج پژوهش نشان داد، متغیرهای تئوری رفتار برنامهریزیشده با پیشبینی 35 درصد از نیت دامداران و 38 درصد از رفتار دامداران در رابطه با رفاه دام قدرتمندتر از متغیرهای تئوری شناخت اجتماعی در پیشبینی نیت و رفتار دامداران میباشند
مقاله اعتباريابي و پاياييسنجي مقياس سنجش هوشياري کارآفرينانه در ميان دانشآموختگان شرکتهاي تجاري کشاورزي استان کرمان | WORD
ایایی و روایی پرسشنامه داشت. روش غالب آماری تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم بود که مشخص کرد مفهوم هوشیاری کارآفرینانه از سه بعد پویش، رابطه و قضاوت تشکیل شده و فرضیه تکبعدی بودن آن مورد تأیید قرار نگرفت. همچنین، مشخص شد که بعد رابطه و برقراری پیوند در مقایسه با دو بعد دیگر نقش بیشتری در این بین ایفا میکند. نتیجه کلی این تحقیق حاکی از آن بود که مفهوم فرصتگرایی در کارآفرینی در میان کارآفرینان ایرانی مطرح بوده و این مفهوم ماهیتاً ذاتی و اکتسابی است.
مقاله تأثير سرمايهي فکري بر کارآفريني سازماني (مطالعه موردي: سازمان جهاد کشاورزي شهرستان کرمانشاه) | WORD
د. نتایج تحلیل همبستگی نشان داد که رابطه مثبت و معنیداری بین مؤلفههای سرمایه فکری و کارآفرینی سازمانی وجود دارد. همچنین نتایج حاصل از رگرسیون چندگانه به شیوهی توأم، حاکی از آن است که 32 درصد از تغییرات واریانس کارآفرینی سازمانی توسط دو مؤلفهی سرمایه فکری شامل سرمایه ساختاری و سرمایه انسانی تبیین میگردد و در مورد میزان تأثیر مؤلفههای سرمایه فکری بر کارآفرینی سازمانی مشخص شد، بیشترین تأثیر را مؤلفه ساختاری بر کارآفرینی سازمانی دارد.
مقاله سنجش دانش انگور کاران شهرستان تاکستان در ارتباط با تهيه و بستهبندي کشمش و عوامل مرتبط با آن | WORD
ین دانش آنها به فعالیتهای بستهبندی و نگهداری کشمش مربوط میشد. همچنین 6/51 درصد انگور کاران نگرش مثبت نسبت به تهیه و بستهبندی کشمش داشتند. سطح استفاده انگور کاران از خدمات آموزشی و ترویجی در حد متوسط بود و پاسخگویان در بین 13 منبع اطلاعاتی تجربیات خود را مهمترین منبع اطلاعاتی معرفی کردند. آزمون همبستگی نشان داد که دانش انگور کاران رابطه مثبت و معنیداری با سطح استفاده از خدمات آموزشی- ترویجی و میزان استفاده از کانالهای ارتباطی داشت
مقاله عوامل مؤثر بر دانش کشاورزي ارگانيک در بين گلخانه داران شهرستان ورامين | WORD
شاورزی تأیید شد. آزمون مقدماتی و پایایی پرسشنامه از طریق تکمیل 30 پرسشنامه به وسیله کشاورزان در یکی از شهرستانهای خارج از نمونه آماری به عمل آمد و ضریب پایایی آلفای کرونباخ 81/0 محاسبه گردید. نتایج نشان داد که وضعیت دانش کشاورزی ارگانیک 3/13 درصد از پاسخگویان در سطح کم، 2/44 درصد در سطح متوسط و 5/42 درصد در سطح زیاد بود. همچنین وضعیت اکولوژیکی، مشارکت اجتماعی و قابلیت رؤیت نوآوریهای کشاورزی ارگانیک، 8/70 درصد از تغییرات دانش کشاورزی ارگانیک را تبیین نمود.
مقاله واکاوي ويژگيهاي روانشناختي کارآفرينانه و عوامل پيشبرنده وبازدارنده کارآفريني در دانشکدههاي کشاورزي (مورد مطالعه: واحدهاي منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامي) | WORD
. نتایج نشان داد که بیش از 53 درصد دانشجویان از نظر ویژگیهای روانشناختی کارآفرینی در سطح پایینی هستند. بهعلاوه، از دیدگاه دانشجویان ارایه آموزشهای مرتبط با کارآفرینی و پاداش مادی به ایدههای نو مهمترین مؤلفه توسعه کارآفرینی در دانشکدههای کشاورزی بود. همچنین مشکلات دستیابی به منابع مالی برای سرمایهگذاری و ناآشنایی دانشجویان با فعالیتهای کشاورزی و محیطهای روستایی بهعنوان مهم ترین موانع کارآفرینی در دانشکدههای کشاورزی تعیین شدند
مقاله تأثير آموزشهاي ترويجي بر افزايش عملکرد سيب زميني رقم آگريا در شهرستان دماوند | WORD
شی ترویجی، میزان عمل به توصیه های ترویجی، میزان رضایت از کشت سیب زمینی رقم آگریا و فاصله زمانی معرفی رقم آگریا تا کشت با عملکرد سیب زمینی رقم آگریا رابطه وجود دارد. نتایج رگرسیون به شیوه گام به گام نشان میدهد که به ترتیب 4 متغیر شغل پدر، تعداد کلاسهای آموزشی ترویجی دعوت شده، فاصله زمانی معرفی تا کشت رقم آگریا و میزان رضایت از کاشت رقم آگریا وارد معادله رگرسیون چند متغیره شدند و جمعاً 40 درصد تغییرات متغیر عملکرد سیب زمینی رقم آگریا را تبیین نمودند
مقاله ارزشيابي کيفيت دورههاي آموزشي- ترويجي IPM/FFS با استفاده از روشQFD | WORD
ورههای آموزشی IPM و برگزاری کلاسها متناسب با اصول آموزش بزرگسالان و تسهیلگری» به ترتیب با وزن مطلق 11/502 و 35/469 بودند که تأثیر زیادی در برآورده شدن نیازهای باغداران داشتند. بیشترین رضایتمندی از نیازها نیز مربوط به «مهارت در نحوه هرس کردن» بود. در ماتریس ارتباط بین عناصر خدمت نیز، "نظرخواهی در مورد رضایتمندی از دورههای مدیریت تلفیقی آفات و ایجاد علاقه نسبت به استفاده از روشهای جایگزین" با اکثر عناصر خدمت دیگر رابطه مثبت و قوی داشت.