مقاله شناسايي ابزارهاي مؤثر تبليغات فرش دست باف ايران از نگاه خريداران داخلي | WORD
رند. این موضوع آشکار می کند که دو بعد از سه بعد اولویتعموم در میان اکثر پاسخ دهندگان دارای اهمیت است. بررسی اولویت رسانه نیز نشان می دهد که بسیاری از پاسخگویان به مقدار کم وخیلی کم با تبلیغات فرش دست باف در رسانه ها روبه رو شده اند، بنابراین می توان گفت که تبلیغ فرش دست باف در اولویت رسانه قرارندارد. داده های به دست آمده ضمن تأیید فرضیه های پژوهش نشان از معنادار بودن رابطه بین ابزارهای تبلیغ با ترغیب خریدار برایخرید فرش دارد، ولی قدرت این رابطه در میان ابزارهای گوناگون متفاوت است.
مقاله تأثير اينترنت بر هويت ملي در ايران | WORD
y;ای انتخاب شدهاند. فرضیههای تحقیق با آزمون کروسکال والیس، انحراف استاندارد و فریدمن و ضرایب همبستگی مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج حاصل از پردازش دادهها توسط نرم افزار Spss نشان داد که استفاده زیاد از اینترنت میتواند با نقایصی در برخی جنبههای هویت ملی از بعد سیاسی، زبانی و اجتماعی مرتبط باشد. این وضعیت با نظریات نظریه پردازانی که تأکید دارند فنّاوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی زمینه تقویت هویتهای فروملی و تضعیف هویتهای ملی را فراهم میکند، همخوانی دارد.
مقاله بررسي نقش ساختار سازماني بر کميت و کيفيت اخبار تلويزيون در اتاق خبر از ديدگاه کارشناسان واحد مرکزي خبر سازمان صدا و سيما | WORD
30 نفر و نمونه آن 112 نفر از کارکنان واحد مرکزی خبر صدا و سیما است. بر اساس یافتهها؛ ساختار سازمانی با ابعاد خط مشی، حرفهای بودن، تصمیمگیری، مدیریت و تکنولوژی در کمیت و کیفیت اخبار نقش ایفاء میکنند. از نظر پاسخگویان، تکنولوژی (55/3)، و حرفهای بودن با (25/3) بیشتر از سایر ابعاد در کمیت و کیفیت اخبار تلویزیون در اتاق خبر نقش دارند. یافته های این پژوهش بر ضرورت توجه مدیران رسانه در تقویت نیروی انسانی و مجهز ساختن اتاقهای خبر به امکانات و فناوریهای ارتباطات و اطلاعات تاکید دارد.
مقاله بررسي راهکارهاي افزايشمشارکت سياسي دانشجويان با تاکيد بر شناسايي روابط ميانفردي موثر در شبکه اجتماعي | WORD
یرگذاری مربوط به متغیر ترجیحات سیاسی است. تحلیل رگرسیون چند متغیری مبیناین مطلب است که حدود 37 درصد از تغییرات رفتار رأی دهی توسط متغیرهای مورد بررسی تبیینمیگردد. بنابراین در این پژوهش، جایگاه رویکرد شبکه را در تبیین رفتاررأیدهی به عنوان نوعی ازمشارکت سیاسی تعیین گردید که نتایج حاصله از پژوهش نیز، بر نقش شبکههای فردی در تشریح وتبیین رفتار رأی دهی بطور مستقیم و از طریق تأثیر بر ترجیحات سیاسی صحه می گذارد. در نهایتپژوهش حاضر، مدلی را بر اساس مدل مفهومی وستلی و مک ارائه می نمایید.
مقاله بررسي عوامل موثر بر رضايت شغلي روزنامهنگاران بخش حوادث و اجتماعي شهر تهران | WORD
شغلی و متغیرهای؛ عوامل انگیزشی (36/0 =r) احساس موفقیت در کار(44/0 =r)، احساس مسئولیت (54/0 =r)، رضایت حقوق و دستمزد دریافتی (37/0 =r )، میزان سابقه کاری (21/0 =r )، نوع نگرش به کار(32/0 =r)، ماهیت شغلی (19/0 =r)، امنیت شغلی(42/0 =r)،رابطه معناداری رابطه وجود دارد.به عبارتی با افزایش عوامل انگیزشی،حقوق و مزایا،موفقیت،احساس مسئولیت،سابقه کار و نگرش مثبت، میزان رضایت شغلی پاسخگویان هم افزایش مییابد. براساس ضرایب بتا 38/0 B = متغیر احساس مسئولیت (38 درصد) از تغییرات و نوسانات گرایش به رضایت شغلی را تبیین میکند.
مقاله تأثير رسانههاي جمعي در افزايش احساس ناامني و ايجاد رويکردهاي امنيتي | WORD
مت حمایت از سیاستهای امنیت محورسوق میدهند. به طوریکه افزایش مراجعه مردم به اخبارجنایی منتشر شده در رسانههای گروهی ارتباط نزدیکی با گرایش به امنیتمحوری و مخالفت با برنامههای بازپرورانه دارد. با افزایش فشار رسا نهای در جهت اعمال سیاست های سختگیرانه، امکان توسعهرویکردهای انسان مدارانه از بین میرود و مجال ظهور و رشد امنیت محوری فراهم میشود. دراین مقاله ضمن اشاره به رویکردهایامنیتی، به بررسی تأثیر رسانههای جمعی در افزایش احساس ناامنی و شکل گیری رویکردهای امنیتی پرداخته شده است.
مقاله تاثير ميزان تماشاي برنامههاي ماهواره در سبک زندگي دختران نوجوان 15 الي 18 سال ناحيه 2 منطقه 6 | WORD
ی مخاطبان فراوان است و تأثیر زیادی بر آنان دارد)، مطرح شده است، نظریه امپریالیسم فرهنگی، نظریه کاشت و نظریه یادگیری اجتماعی و نظریه همانندی رسانهای استفاده شده است.
بر این اساس با استفاده از روش پیمایش در قالب پرسشنامه به بررسی تاثیر برنامه ماهواره بر سبک زندگی نوجوانان دختر 15 الی 18 ناحیه 2 منطقه 6 تهران پرداخته شد، که بعد از تکمیل پرسشنامه و استخراج دادهها نتایج بدست آمده نشان داد، که طبق معادله رگرسیون میزان تاثیرات نسبی متغیرهای مستقل را به متغیر وابسته نشان داده شده است.
مقاله بررسي هنجارهاي اخلاقي در فضازي مجازي(اينترنت) | WORD
ده و بیشتر پاسخ گویان دارای حداکثر 30 سال سن و مجرد می باشند . همچنین استفاده از تکنولوژی نوین با میزانتحصیلات ارتباط مستقیم داشته به طوری که 70 درصد پاسخگویان دارای تحصیلات کارشناسی یا بالاتر می باشند . با توجه بهخصوصیت اصلی فضای مجازی که در آن هویت کاربران پنهان می ماند لذا بی پروایی و ساختارشکنی در زمینه بیان دیدگاههاگشترش بیشتری دارد. از این رو طرح مسائل جنسی و یافتن شریک جنسی در اکثریت بحث های فضای مجازی رواج داشته و در اینمیان مردان بیشتر از زنان به طرح این مسئله پرداخته اند.
مقاله نقش منشوراخلاقي در بهبودرفتارسازمانهاي رسانه اي | WORD
زشی دارند که آنان را در رفتارها واَعمال حرفه ای یاری دهند و نوعی هماهنگی و وحدت رویه در حرکت به سوی شیوه مطلوب جمعی وعمومی را بر ایشان میسر سازد . این مقاله در راستای تحقق این مهم در عرص سازمانها ی رسانه ایبه رشت تحریر آمده است . منشور اخلاقی می تواند؛ افزایش خوشنامی و ارائ چهره ای مطلوب ازسازمان، بهبود مدیریت ریسک و بحران، توسع فرهنگ یکپارچه، ممانعت از اتخاذ جریمه و اقامهدعوی علیه سازمان شود. ریشههای منشور اخلاقی سازمان از اخلاق اجتماعی، اخلاق حرفهای و اخلاقفردی، تشکیل شده است.
مقاله اخلاق در فضاي مجازي: بررسي عوامل مرتبط با عضويت، ميزان بازديد و ماندگاري افراد در گروههاي اينترنتي غير اخلاقي | WORD
ر علاقهمند هستند، بیشترین بازدید از محتویات غیراخلاقی را دارند. سن، تحصیلات و رضایت از گروه اینترنتی با میزان بازدید از محتویات غیراخلاقی گروه رابطه مستقیم و معنادار داشت. میانگین بازدید از محتویات غیراخلاقی گروه در مردان بیشتر از زنان، و مجردین بیشتر از متأهلین، در بیکاران بیشتر از شاغلین بود. در نهایت بین میزان رضایت از محتویات پیامهای گروه، میزان نظارت اطرافیان و میزان عضویت افراد در سایر گروهها با میزان بازدید آنها از پیامهای این گروه نیز رابطه وجود داشته است.