مقاله مطالعهي تجربي رفتار نرمشوندگي پلياستال تحت بارگذاري محوري تناوبي جابهجايي ـ کنترل | WORD
بررسی شده است. نتایج حاصله نشان میدهد که رهایش تنش میانگین در صورت صفربودنِ کرنش میانگین مقداری ناچیز است، و کرنش میانگین مثبت باعث افزایش سرعت رهایش تنش میانگین میشود. چگالی انرژی کرنشی اتلاف شده و دامنهی چگالی انرژی کرنشی کشسانی برای انواع بارگذاری با افزایش تعداد سیکل به مقدار پایداری میرسند. همچنین چگالی انرژی کرنشی اتلافی در بارگذاری متناوب کششیـ فشاری بیشتر از بارگذاری متناوب کششی است.
مقاله بهينهسازي دو هدفه بازيافت حرارت و توليد آب شيرين از سيستم آب خنککن يکبارگذر | WORD
ینمنظور پس از مدلسازی سیستم آب شیرینکن چندمرحلهیی تبخیر ناگهانی، با استفاده از تحلیل ترمواکونومیک هزینهی محصول تولیدی (آب شیرین) مشخص شده است. در ادامه با استفاده از الگوریتم ژنتیک، راندمان اگزرژی و تابع هزینهی آب شیرین تولیدی بهینه شده و نتایج حاصل توسط نمودار پرتو نشان داده شده است. ارزیابیها حاکی از آن است که بهواسطهی بازیافت حرارت، هزینهی آب شیرین تولیدی در حدود 13 درصد کاهش یافت.
مقاله طراحي بهينه، ساخت و آزمون محفظه ي کمپرسور جريان شعاعي | WORD
د، در نقطهی طراحی حدود 40 درصد تغییر در مساحت خروجی، منجر به 14 درصد تغییر در ضریب بازیابی فشار، و 18 درصد تغییر در افت فشار میشود؛ در حالی که نیروی محوری را تا دو برابر تغییر میدهد. نتایج آزمون کمپرسور با محفظهی جدید که در اعتبارسنجی نتایج عددی کاربرد دارد، نشان میدهد که در سرعت دورانی 70 هزار دوربردقیقه، 25 درصد نسبت فشار و 19 درصد بازده آیزنتروپیک کمپرسور افزایش یافته است که بهبود حائز اهمیتی است.
مقاله تعميم راهکار هدايت کاپا به منظور بهبود مسير بازگشت به محل معين يک سامانه ي هوايي با قيد کمترين سرعت فرود | WORD
ایی غیر فعال بازگشت به محل معین، با قید کمترین سرعت فرود در صفحهی عمودی پرداخته شده است. مسیر طراحیشده توسط راهکار پیشنهادی نسبت به حالت احتساب ضرایب ناوبری ثابت بهبود یافته است بهطوریکه نرخ تغییرات شتاب و همچنین مقدار سرعت نهایی در صفحهی عمودی به حداقل رسیده است. نتایج مطالعات موردی نشانگر بهبود تاریخچه زمانی شتاب وارد بر محموله و همچنین کنترل بردار سرعت نهایی وسیله پرنده مورد نظر میباشد.
مقاله شناسايي پارامترهاي سينماتيکي و ديناميکي يک بازوي ماهر رباتيکي صفحهيي با چهار درجه آزادي | WORD
ترین مربعات برای شناسایی پارامترهای یک بازوی ماهر صفحهیی با چهار درجهی آزادی به دست آوریم. مدل دینامیکی ارائهشده شامل کمترین پارامترهای مستقل در معادلات حاکم بر حرکت خواهد بود. روش ارائهشده برای شناسایی صحیح پارامترهای مجهول، کمینهکردن مجموع درایههای قطر اصلی ماتریس همپراش خروجیهای آلوده به اغتشاش است. نتایج به دست آمده از شبیهسازی تخمین بسیار خوبی از مقادیر مجهول برآورد میکند.
مقاله بررسي تجربي اثر زاويهي پسگرا بر ميدان جريان يک بال در سرعت زير صوت | WORD
حدود بودن بال سبب ایجاد گردابههایی در نوک بال شده که باعث تقویت اثرات سهبعدی جریان روی بال میشود، بهنحوی که موقعیت و مقدار افت فشار روی آن در نزدیکی نوک بال نسبت به نقاط دیگر بال متفاوت خواهد بود و کارایی ایرفویل در مقاطع نزدیک به نوک بال بیشتر از مقاطع میانی دستخوش تغییرات شده و از حالت بهینه خارج شده است. در زوایای پسگرای کم، توزیع فشار روی بال نسبت به تغییرات عدد رینولدز حساسیت کمتری دارد.
مقاله استفاده از مدل توربولانس بالدوين ـ لوماکس در تحليل جريان چگالشي بخار بين پرههاي يک توربين | WORD
است. معادلات جوانهزایی و رشد قطرات با معادلات بقاء ترکیب، و بهروش تایم مارچینگ جیمسون حل شدهاند. بهاین ترتیب علاوه بر تخمین شوک چگالش، توزیع فشار و نیز اندازهی قطرات با نتایج تجربی مقایسه شدهاند. از طرفی با احتساب لزجت و لحاظکردن توربولانس، اندازهی قطرات در مقایسه با مقادیر تجربی بهتر تحقق یافته است. همچنین تعیین ضریب اصطکاک، ضخامت لایهی مرزی و پروفیلهای دوبعدی سرعت نیز ممکن شده است.
مقاله بررسي تجربي اندرکنش جت مافوق صوت، جريان جانبي مادون صوت و بالک واقع در پاييندست جت بر ميدان جريان | WORD
ت جفتگردابهی چرخان است و با فاصله گرفتن بالک از محل تخلیهی جت بهتدریج این اثرات از بین میرود. همچنین، حضور بالک در نواحی نزدیک به جت با یک فاصلهی عرضی موجب تداخل یکی از گردابهها و بالک، و گاهی نیز موجب از بین رفتن گردابهی درگیر با بالک میشود؛ در حالی که در نواحی دوردست این فاصلهی عرضی تأثیرات اساسی بر میدان جریان نمیگذارد و بیشتر بهصورت آشفتگی گردابهی درگیر با بالک مشاهده میشود.
مقاله بررسي تجربي جريان گردابهيي يک نمونه بال لامبدا شکل با لبه حمله تيز و گرد با سيم داغ | WORD
طح بوده است. در مرکز گردابهها انحراف معیار سرعت بهشدت افزایش یافته که نشاندهندهی افزایش نوسان سرعت در هستهی گردابه بوده است. جریان گردابهیی بال با افزایش زاویهی حمله از سطح فاصله گرفته است. جدایش جریان روی سطح از بخش بیرونی بال شروع شده و با افزایش زاویهی حمله بخش درونی بال را فرا گرفته است. فاصلهی گردابههای بال با لبهی حملهی تیز از سطح بال بیشتر از بال با لبهی حملهی گرد بوده است.
مقاله بررسي تجربي اثرات ضريب منظري بال و فاصلهي آن تا بالک بر پارامترهاي آئروديناميکي يک پرتابه در زواياي حملهي بالا | WORD
در تحقیق حاضر اثرات تداخلی بدنه، بال ثابت و بالک بر پیکربندی یک پرتابه بررسی شده است. بدینمنظور، مدل یک پرتابه با قابلیت تغییر محل نصب بالک افقی و همچنین نصب بالها با نسبت ضریب منظریهای مختلف ساخته شد، و نیرو و گشتاورهای آئرودینامیکی با استفاده از یک بالانس شش مؤلفه اندازهگیری شده است. نتایج حاصله نشان میدهد که در زوایای حملهی بالا، نزدیکشدن بالک به بال، باعث افزایش برآ و کاهش پسا میشود.